Reguli și recomandări pentru amenajarea unui salon de înfrumusețare
Sursa foto: Freepik.com
Cuprins:
- Cum alegi locația salonului de înfrumusețare?
- Mobilarea și utilarea salonului de înfrumusețare
- Zona de așteptare
- Zona de coafor
- Zona pentru manichiură și pedichiură
- Zona de cosmetică
- Zona tehnică
- Ce produse consumabile sunt utile într-un salon de înfrumusețare?
- Autorizații necesare pentru deschiderea unui salon de înfrumusețare
Ești pasionată de industria de beauty și ți-ai dori să ai propria afacere în acest domeniu? Ei bine, deschiderea unui salon de înfrumusețare poate fi o afacere înfloritoare pentru cei ce doresc să ofere servicii de calitate clienților lor. Un salon de înfrumusețare poate cuprinde mai multe genuri de servicii, de la cele de coafură și frizerie, machiaj, manichiură și pedichiură până la tratamente faciale și corporale.
Oamenii sunt din ce în ce mai preocupați de aspectul lor, așa că întotdeauna vor exista clienți care să îți treacă pragul dacă salonul tău este atractiv, îngrijit iar angajații sunt adevărați profesioniști.
Dar cât costă deschiderea unui salon de înfrumusețare? Este esențial să începi cu realizarea unui plan de afaceri solid, în care să menționezi costurile și investițiile inițiale, costurile cu angajații, cu locația, echipamente și multe altele. Cu cât acesta este mai complex și mai bine pus la punct, cu atât diminuezi șansa apariției unor surprize neplăcute și a unor costuri neprevăzute ce pot destabiliza orice proaspăt antreprenor. Trebuie să ai în vedere respectarea unor reguli salon înfrumusețare, pentru ca business-ul tău să funcționeze corect, să primească toate avizele și autorizațiile necesare desfășurării activității dar și pentru a asigura un mediu igienic și sigur clienților și angajaților.
În plus, proprietarii trebuie să fie conștienți de toate regulile salon înfrumusețare pe care le au de respectat și de reglementările legale și de sănătate și siguranță ce guvernează această industrie. Acest lucru include achiziționarea de licențe, asigurarea salonului și a angajaților, precum și respectarea normelor și reglementărilor referitoare la igiena și sterilizarea instrumentelor și a echipamentelor utilizate în cadrul salonului.
În continuare vom detalia aspectele de care trebuie să ții cont atunci când pui bazele unei astfel de afaceri.
Cum alegi locația salonului de înfrumusețare?
Alegerea unei bune locații pentru salonul de înfrumusețare este crucială pentru succesul afacerii. Portofoliul de clienți se va îmbogăți pe parcurs și, în funcție de promovarea pe care o faci salonului, unii vor veni în urma promovării în mediul online (canale de Social Media, site). Iar alții vor intra pur și simplu că au văzut o locație frumoasă, în apropierea locuinței sau biroului sau în drumul lor.
Când alegi zona și locația, trebuie să ai în vedere ce alte saloane mai există în proximitate, mai ales dacă acestea sunt de mai mult timp acolo. Este bine să ai în vedere oferirea unui avantaj competitiv precum accesul ușor la mijloace de transport, amplasarea într-o zonă sigură, cu trafic ridicat sau chiar în cadrul unui mall sau centru comercial pentru a avea un vad bun.
Asigură-te că alegi un loc accesibil și ușor de găsit pentru clienți, ce respectă toate normele de funcționare ale unui salon de înfrumusețare și care îți permite să amenajezi salonul în conformitate cu cerințele de igienă și confort ale clienților.
Mobilarea și utilarea salonului de înfrumusețare
Încă de la intrarea în locație, clienții trebuie să fie cuceriți atât de amenajarea salonului de înfrumusețare, de curățenie dar și de amabilitatea angajaților. Aceste reguli salon înfrumusețare sunt de bază. Mobilarea și utilarea salonului de înfrumusețare sunt aspecte esențiale pentru crearea unui spațiu plăcut și confortabil pentru clienți. Alegerea mobilierului și a echipamentelor potrivite poate influența experiența clienților, dar și eficiența și productivitatea angajaților. În plus, mobilarea și utilarea salonului de înfrumusețare trebuie să respecte normele de igienă și să asigure siguranța clienților și a personalului. De aceea, este important să acorzi o atenție deosebită acestor aspecte în procesul de amenajare a salonului de înfrumusețare.
Zona de așteptare
Zona de așteptare are un impact semnificativ asupra percepției clienților, căci se află exact la intrare, acolo unde se creează prima impresie. De aceea, ea trebuie să transmită o stare de bine, de relaxare și confort.
Există perioade mai aglomerate și este esențial ca toți clienții programați să aibă un loc pe scaun și să nu stea înghesuiți. Pentru libertate de mișcare optimă, zona de așteptare trebuie să fie generoasă ca spațiu, în funcție bineînțeles și de dimensiunea salonului în sine. Se pot folosi obiecte decorative, plante, tablouri sau orice alte elemente ce pot fi integrate în designul general al salonului.
Iluminarea trebuie să fie adecvată, astfel încât să permită citirea revistelor sau a altor materiale de lectură, dar să nu fie prea puternică.
În zona de așteptare este de asemenea important să existe un spațiu pentru servirea băuturilor, cum ar fi cafea, ceai sau apă, pentru a face așteptarea mai plăcută și pentru a oferi o experiență deosebită clienților.
Aceasta trebuie să respecte normele de igienă și de curățenie, astfel încât să ofere o impresie de profesionalism și să transmită faptul că salonul de înfrumusețare este un spațiu curat și organizat. Se pot amplasa la intrare covorașe antibacteriene pentru un plus de igienă.
Zona de coafor
Sursa foto: Freepik.com
Zona de coafor trebuie să fie spațioasă pentru a putea amplasa mai multe scaune de coafor, cât și câteva scafe unde clientele vor fi spălate pe păr dar și a putea permite și o manevrare facilă a suporturilor cu echipamente și produse.
Lumina naturală este de preferat, atât pentru confortul clienților și angajaților cât și pentru buna observare a nuanțelor părului atunci când acesta este vopsit. În ceea ce privește mobilierul, este important să se aleagă scaune de coafură confortabile și reglabile, care să permită poziționarea optimă a clienților în timpul coafării. În plus, scaunele de coafură trebuie să fie prevăzute cu baza rotativă, pentru a facilita coafarea și pentru a nu împiedica mișcarea coafezei.
În zona de coafor trebuie să fie amplasate și oglinzi cu dimensiuni generoase, care să permită clienților să vadă în mod clar părul și să-și urmărească evoluția coafurii. Echipamentele necesare, cum ar fi uscătoare de păr, perii, piepteni, mașini de tuns, ondulatoare sau plăci de îndreptat părul trebuie să fie ușor accesibile și la îndemâna coafezei pentru a le repera și folosi cu ușurință în timpul procesului de coafare.
Zona pentru manichiură și pedichiură
Când vine vorba despre îngrijirea unghiilor, este recomandat să fie un spațiu complet separat de zona de coafor, spre exemplu, și să se bucure de un iluminat bun, să fie corect ventilată și, mai ales, curată. Amenajarea salonului manichiură trebuie să conțină un mobilier confortabil atât pentru angajat cât și pentru client, iar tot instrumentarul și accesoriile necesare să fie bine depozitate în dulapuri curate, la îndemână. De aici nu trebuie să lipsească dezinfectanți profesionali, atât cei pentru mâini cât și dezinfectanți pentru suprafețe, consumabile de hârtie și chiar mănușile de unică folosință pe care tehnicianul este recomandat să le schimbe după fiecare client.
Zona de manichiură și pedichiură trebuie să fie echipată cu un sistem adecvat de ventilare și cu un sistem de curățare și dezinfectare pentru a preveni răspândirea bacteriilor și a altor agenți patogeni. De asemenea, trebuie să fie disponibile instrumente de calitate pentru a asigura o servire adecvată și o experiență plăcută pentru clienți.
Dacă tot vorbim despre reguli salon înfrumusețare este bine să amintim și faptul că toate instrumentele trebuie să fie în permanență dezinfectate corespunzător pentru a păstra mediul sigur și pentru a proteja sănătatea clienților.
Zona de cosmetică
Sursa foto: Freepik.com
Zona în care se realizează procedurile cosmetice ar trebui să fie igienică și primitoare. O amenajare salon cosmetică plăcută și o atmosferă relaxantă vor ajuta clienții să se deconecteze de la grijile zilnice și să se bucure de câteva clipe de răsfăț. De aici nu ar trebui să lipsească patul special, scaunul cosmeticienei, o veioză cu lupă ce permite observarea celor mai mici detalii pentru realizarea unor tratamente faciale, pentru pensat, machiaj și nu numai. Produsele ce se vor folosi trebuie să fie de bună calitate, să fie periodic verificate să nu aibă termenul depășit. Organizarea lor este importantă și este bine să fie amplasate într-un loc accesibil.
Zona tehnică
Orice salon de înfrumusețare trebuie să dispună de o cameră specială, în care se va dezinfecta instrumentarul folosit, mai ales cel la manichiură și pedichiură, unde se află prosoapele curate, halatele și consumabilele atât de necesare pentru o bună desfășurare a activității precum detergenți, dezinfectanți pentru suprafețe și pentru mâini, papuci de unică folosință etc.
Ce produse consumabile sunt necesare într-un salon de înfrumusețare?
Clienții nu sunt ușor de câștigat și, mai ales, de păstrat. Pentru a te bucura de clienți recurenți trebuie să investești atât în amenajarea spațiului salonului cât și în echipamente bune, noi, și în produse de calitate. Poți apela la un designer care să îți creeze un concept nou, modern și să vină cu idei de amenajare salon înfrumusețare care să te ajute să te plasezi în fața concurenței încă de la deschidere. Iată o listă cu cele mai comune tipuri de produse consumabile ce nu trebuie să lipsească din niciun salon de înfrumusețare:
- Produse de curățare - aici menționăm săpunul, dezinfectantul pentru mâini, șervețele pentru mâini, dischete demachiante, dezinfectanți profesionali pentru igienizarea instrumentarului și a echipamentului de lucru.
- Produse de îngrijire a pielii - de la măști, seruri, produse de curățare, exfoliante, creme hidratante de calitate superioară…nimic nu trebuie să lipsească din arsenalul unui salon de înfrumusețare ce se respectă.
- Produse pentru îngrijirea părului - fie că aleg doar să se tundă sau să se vopsească și să se coafeze, părul clienților va primi cel mai bun tratament. De la vopsea pentru păr, măști, oxidant, mănuși de unică folosință, geluri, fixativ și altele nu trebuie să lipsească. De asemenea, specialiștii vor folosi uscător de păr profesional, placa pentru îndreptat părul etc.
- Produse pentru machiaj - fond de ten, pudră, pensule, farduri diverse;
- Produse pentru epilare - ceară, spatule pentru aplicarea cerii, șervețele umede și altă aparatură necesară.
Norme de igienă într-un salon de înfrumusețare
Care sunt principalele norme funcționare salon înfrumusețare ce țin de igienă? Într-un salon de înfrumusețare, curățenia este extrem de importantă pentru a proteja atât clienții, cât și personalul de posibile infecții și pentru a menține o reputație de înaltă calitate a serviciilor. Prin urmare, este important ca saloanele de înfrumusețare să respecte normele de igienă stabilite de autoritățile sanitare și de siguranță în muncă.
Printre principalele norme de igienă într-un salon de înfrumusețare menționăm:
- Igienizarea mâinilor: Personalul care lucrează în salonul de înfrumusețare trebuie să își igienizeze mâinile în mod regulat, în special înainte și după fiecare serviciu, folosind apă și săpun sau dezinfectant pentru mâini. De asemenea, clienții ar trebui să fie încurajați să își igienizeze mâinile înainte de a primi un serviciu.
- Dezinfectarea suprafețelor: Suprafețele care vin în contact cu clienții sau personalul (de exemplu, mesele de lucru, scaunele și aparatele) trebuie dezinfectate în mod regulat cu soluții de dezinfectare adecvate.
- Sterilizarea instrumentarului reutilizabil: Instrumentele care vin în contact cu pielea sau cu fluide corporale (de exemplu, pensetele, foarfecile) trebuie sterilizate înainte de fiecare utilizare folosind metode adecvate de sterilizare, cum ar fi autoclavarea.
- Folosirea de instrumentar de unică folosință: Pentru a preveni răspândirea infecțiilor, este recomandat să se folosească instrumentar de unică folosință (de exemplu, prosoapele de hârtie, mănușile de unică folosință și acele sterile) ori de câte ori este posibil.
- Curățarea și dezinfectarea spațiului de lucru: În plus față de suprafețele care vin în contact direct cu clienții sau personalul, este important să se curețe și să se dezinfecteze în mod regulat întregul spațiu de lucru, inclusiv podelele, pereții și toate suprafețele din porțelan.
- Utilizarea echipamentelor de protecție: Personalul care lucrează în salonul de înfrumusețare ar trebui să poarte echipament de protecție adecvat, cum ar fi mănuși și măști de protecție, în timpul serviciilor care implică contact cu fluide corporale sau secreții.
- Încurajarea clienților să se prezinte în stare sănătoasă: Pentru a preveni răspândirea bolilor și a infecțiilor, este important să se încurajeze clienții să nu se prezinte la salon în cazul în care se simt bolnavi sau au simptome ale unei infecții.
Autorizații necesare pentru deschiderea unui salon de înfrumusețare
Deschiderea unei afaceri în industria frumuseții poate fi o provocare însă este un business foarte frumos, ce poate aduce cu sine o mulțime de satisfacții. Este bine să te asiguri încă de la început că ai parcurs toți pașii necesari, din punct de vedere legal, pentru a te feri de surprize neplăcute. În primul rând este bine să îți deschizi o firmă astfel încât să poți desfășura activitatea. Nu este neapărat complicat să faci acest lucru însă pot exista câteva drumuri de făcut pe la instituțiile statului așa că dacă dorești să nu ai bătăi de cap, poți apela la o firmă care se ocupă exact așa ceva. În doar câteva zile poți avea certificatul de înregistrare cu un cod CAEN salon înfrumusețare potrivit pentru activitățile pe care dorești să le desfășori. Dacă îți dorești un business mic, fără prea mulți angajați, poți opta să devii Persoană Fizică Autorizată (PFA), pe baza unor certificate și diplome care să îți ateste calitatea de specialist într-un anumit domeniu. Astfel poți emite facturi, bonuri fiscale, poți achiziționa consumabile în mod legal.
Dacă totuși îți dorești o afacere care să se dezvolte mai mult, societatea cu răspundere limitată sau SRL-ul este cea mai bună variantă. Vei avea nevoie de un contabil care să îți înregistreze toate documentele, care să depună bilanțurile și balanțele necesare și care să fie o interfață între tine și autoritățile statului. După ce acești pași au fost parcurși, ai și câteva autorizații de luat precum:
- Autorizația sanitară de funcționare – există anumite servicii ce implică respectarea unor norme stricte de igienă iar aici se încadrează și saloanele de înfrumusețare. Faptul că deții un Certificat de Conformitate eliberat de DSP te va ajuta să câștigi încrederea clienților ce atestă faptul că salonul tău ține cont de toate normele legale în privința sănătății publice și a igienei.
- Autorizația de securitate la incendiu și Situații de Urgență - din păcate pot exista anumite evenimente neplăcute și, de aceea, este important să te adresezi ISU pentru a primi un răspuns avizat de la ei dacă ai nevoie sau nu de o autorizație specifică pentru spațiul în care vei desfășura activitatea.
- Licență pentru difuzarea muzicii - această licență nu se obține greu dar o sumă modică trebuie achitată lunar pentru difuzarea muzicii de la radio sau televizor și a unor playlist-uri.
- Autorizație pentru reclama luminoasă - obținerea acestui tip de autorizație se desfășoară în mai multe etape și trebuie eliberată de către departamentul de Urbanism de la primăria pe raza căruia se află salonul.
Cel mai bine este să iei legătura cu un jurist care îți poate oferi îndrumările necesare în privința obținerii tuturor certificatelor și autorizațiilor necesare pentru a te asigura că afacerea ta va funcționa corect.
Pentru alte nevoi, precum achiziția unor produse de curățenie profesionale, consumabile de hârtie, dezinfectanți profesionali (pentru mâini, instrumentar și suprafețe), dozatoare de săpun, dispensere pentru prosoape de hârtie și nu numai, te așteptăm la IgienaPHS cu cele mai bune oferte și produse de calitate superioară.
Ultima actualizare:
In aceeasi categorie
- Dozatoare pentru cosmetice hoteliere: Soluția inteligentă pentru reducerea plasticului în hoteluri
- 5 erori comune în gestionarea deșeurilor la locul de muncă și cum să le eviți
- Practici de CSR pe care orice companie de curățenie ar trebui să le adopte
- Cum să cureți corect suprafețele din sticlă fără a lăsa urme sau pete?
- Capace WC cu senzor: Soluții igienice pentru birouri
Articole similare
- Produse profesionale pentru amenajarea și întreținerea unei clădiri de birouri
- De ce echipamente ai nevoie pentru a-ți deschide o firmă de curățenie
- Covoare dezinfectante pentru o igienă corespunzătoare la locul de muncă
- Ghid pentru deschiderea unui restaurant: De ce autorizații ai nevoie și pași de urmat
- Cum să începi o afacere de curățare a geamurilor: Etape, reguli și consumabile necesare