Ghid privind igiena in saloanele de infrumusetare
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflați mai multe Am ințeles

Ghid privind igiena în saloanele de înfrumusețare

Miercuri, 10 Feb 2021
igiena-salon-infrumusetareSursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/design-interior-interior-fereastra-plafon-705255/

Cuprins:
  • Care sunt principalele norme de igienă în saloanele de înfrumusețare?
  • Ce trebuie igienizat frecvent în saloanele de înfrumusețare? 
    • Podeaua
    • Mâinile
    • Suprafețele de lucru
    • Instrumentele de lucru
    • Uniforma angajaților
    • Baia
  • Norme de igienă în salonul de manichiură
  • Ce fel de produse sunt recomandate pentru igienizarea în saloanele de frumusețe?

Fără doar și poate, curățenia într-un salon de înfrumusețare trebuie să fie exemplară, pentru menținerea unor standarde ridicate și a unei clientele atent selectate. Când vine vorba despre igienă, aceasta trebuie menținută pe toate palierele, atât în privința personalului cât a spațiului în sine întru-cât este cea mai bună modalitate de a proteja sănătatea angajaților dar și a celor ce au încredere în serviciile tale și îți susțin businessul. De aceea, normele de igienă în saloanele de frizerie, cosmetică și manichiură trebuie să fie foarte stricte.

Un salon bine întreținut, curat și corect igienizat te va ajuta să te poziționezi pe piață mult mai bine decât competiția ta, iar gradul de încredere al celor care îți trec pragul va crește foarte mult. În această industrie, grija pentru sănătatea publică poate deveni copleșitoare însă dacă se ține cont de câteva reguli de bază iar personalul este instruit corespunzător, întreg procesul de dezinfecție va fi extrem de ușor și va intra rapid în rutină.


Care sunt principalele norme de igienă în saloanele de înfrumusețare?

  • Distanțarea socială este una dintre cele mai importante măsuri pe care un salon trebuie să o ia în considerare. Deși nu este foarte rentabil să refuzi clienții și să reduci intenționat accesul acestora în salon, totuși distanțarea socială rămâne prima măsură ce trebuie luată de orice management. Astfel, deși încasările sunt diminuate poate chiar la jumătate, faptul că cei care apelează la serviciile tale vin cu toată încrederea ar trebui să cântărească mai mult. 
  • Purtarea măștii de protecție de către toți angajații este al doilea lucru de la care nu trebuie să existe abateri. Sigur, nu este deloc confortabil să lucrezi 8 ore pe zi cu o mască pe față, însă este sănătos atât pentru cei ce prestează serviciile cât și pentru cei care le primesc. Măștile medicale oferă protecție împotriva Sars-Cov-2 datorită filtrelor și pliurilor cu care sunt dotate. Aceasta trebuie poziționată corect pe față și pe nas și ajustată cu ajutorul sistemului metalic. Rolul măștilor medicale este de a opri inhalarea particulelor nocive ce sunt eliberate atunci când cineva tușește, strănută sau vorbește și, de aceea, acestea acționează precum un scut.
  • Măsurarea temperaturii în fiecare zi atât a angajaților cât și a celor ce ajung în salon. În cazul în care o persoană prezintă simptome de febră, atunci acesteia nu i se va permite accesul în salon iar toate procedurile vor fi reprogramate. 
  • Clienții trebuie să fie întâmpinați cu mesaje ce îi încurajează să poarte masca de protecție, mănuși de unică folosință dar și să își dezinfecteze mâinile. 
  • Utilizarea unor dezinfectanți de mâini este absolut obligatorie de către fiecare client în parte la intrarea în salon dar și de către angajați. 
  • Purtarea mănușilor de unică folosință de către angajați este obligatorie și acestea trebuie schimbate după fiecare client. 
  • Limitează accesul în salon și eliberează zonele de așteptare, chiar dacă iubești comunitatea pe care ai strâns-o în jurul business-ului tău. Mai mult de atât, revistele, broșurile  și cataloagele ce se găsesc deseori pe măsuțele din sălile de așteptare trebuie îndepărtate deoarece acestea sunt aproape imposibil de igienizat. 
  • Aerisirea salonului de câteva ori pe zi este esențială. Astfel, spațiul va fi ventilat corespunzător, iar mirosurile neplăcute de la produsele chimice vor fi și ele eliminate. 


Ce trebuie igienizat frecvent în saloanele de înfrumusețare?

Podeaua 

Încă de la intrare, igiena este importantă iar plasarea unor covorașe antibacteriene este indicată mai ales în zonele în care există trafic destul de ridicat. Acestea dispun de multiple straturi cu suprafață lipicioasă ce se desprind de fiecare dată când își pierd din aderență. Covoarele dezinfectante au o eficiență ridicată împotriva bacteriilor și microbilor, nu sunt toxice și sunt ușor de instalat.

Podeaua trebuie măturată după fiecare client (dacă acesta a fost tuns) și spălată de multiple ori pe zi cu detergenți profesionali pentru pardoseală. Aceștia sunt extrem de eficienți pe pardoselile dure precum gresie, parchet, granit, marmură și linoleum, degresând eficient suprafețele și lăsându-le curate. 

În cazul în care se dorește, se pot pune la dispoziția clienților botoși de unică folosință ce vor fi îndepărtați imediat ce aceștia părăsesc spațiul.

Mâinile

Igienizarea constantă a mâinilor este un subiect pe larg dezbătut în ultimul timp și intră, cu siguranță, la acțiunile obligatorii pe care fiecare angajat dar și client al salonului trebuie să le îndeplinească. Astfel, angajații își vor spăla mâinile în mod regulat, după fiecare client în parte, cel puțin 20 de secunde, cu apă și săpun din abundență. 

După aceea, se recomandă utilizarea unui dezinfectant pentru mâini cu eficacitate ridicată împotriva bacteriilor și virușilor ce este indicat să fie folosit împreună cu un dispenser pentru dezinfectant pe bază de senzor, pentru a intra cât mai puțin în contact cu alte suprafețe. 

Pe cât posibil, se recomandă utilizarea mănușilor de unică folosință din latex, ce trebuie schimbate după fiecare client. 
Conform  Ordinului privind aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumusețare corporală nr. 1136/2007 trebuie luate următoarele măsuri:

ART. 4*) (1) Igiena mâinilor este obligatorie în următoarele situaţii, respectându-se condiţiile prevăzute la art. 3: 
a) înainte şi după efectuarea procedurii; 
b) când se contaminează accidental cu sânge, fluide corporale sau secreţii; 
c) după îndepărtarea mănuşilor de protecţie; 
d) după folosirea toaletei; 
e) înainte şi după servirea mesei; 
f) după efectuarea unor operaţiuni care duc la contaminarea mâinilor. 
(2) Unghiile operatorului vor fi tăiate scurt şi curate. 
(3) În situaţia în care operatorul/esteticianul prezintă la nivelul mâinilor leziuni, iritaţii sau orice altă afecţiune dermatologică, se interzice practicarea procedurii până la vindecarea acestora.


Suprafețele de lucru

Fiecare masă, scafă, chiuvetă și scaun de lucru trebuie igienizate corespunzător cu dezinfectanți pentru suprafețe, cu o putere ridicată de acțiune, potriviți pentru eradicarea Sars-Cov-2 dar și a altor patogeni, ce pot pune în pericol sănătatea publică. Însă, mai întâi acestea trebuie spălate/curățate și șterse de praf și, de abia după aceea, vor fi dezinfectate cu soluții profesionale. 

Pentru igienizarea corectă a acestora se vor folosi lavete din microfibră, bureți, detergenți pentru suprafețe și dezinfectanți profesionali ce garantează rezultate optime. 

Instrumentele de lucru

dezinfectare-instrumente-tunsSursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/de-lemn-lemnos-profesie-meserie-3992874/

De asemenea, ustensilele cu care lucrează fiecare hair-stylist necesită o igienizare corespunzătoare după fiecare client. Se va evita împrumutarea accesoriilor de lucru între angajați pentru a diminua contactul cu acestea. Astfel, periile de păr, pensetele, clipsurile pentru unghii, foarfecile, agrafele de păr și nu numai trebuie introduse într-o soluție dezinfectantă după fiecare utilizare. Echipamentul electric precum uscătoarele de păr, placa de întins părul, aparatul de tuns au nevoie și ele de atenție și ștergerea lor cu soluții pe bază de alcool este obligatorie. Acestea se vor curăța urmând recomandările producătorilor.

Prosoapele trebuie spălate la temperatură ridicată după fiecare utilizare, la fel si capele ce protejează hainele clienților atunci când părul este tuns sau vopsit. 

În cazul manichiurii, standardele de igienă trebuie să fie ridicate pentru împiedicarea contaminării clienților nu numai cu Sars-Cov-2 dar și cu alte boli precum hepatita, HIV, micoze si nu numai ce pot fi luate prin intermediul unui instrumentar ce nu este sterilizat corespunzător. Forfecuțele, instrumentele pentru îndepărtarea cuticulelor, pilele de unghii, pensulele pentru aplicarea modelelor și trebuie sterilizate la lampa cu UV dar și cu dezinfectanți pentru instrumentar, folosiți cu precădere în blocurile operatorii și în clinicile medicale, ce au o eficiență ridicată. Fiecărui client ar trebui să i se desigileze în față setul cu instrumente ce vor fi folosite pentru manichiură și pedichiură, pentru evitarea neplăcerilor. Bazinul pentru pedichiură trebuie acoperit cu pungă de unică folosință înainte de turnarea apei sau dezinfectat înainte. 

Normele de igienă în salonul de manichiură trebuie aplicate în permanență, nu doar pe perioada pandemiei, pentru protejarea sănătății clienților dar și a angajaților din domeniu. 
În cabinetul de cosmetică, se recomandă utilizarea cerii de epilat de unică folosință dar și accesoriile pentru prepararea acesteia trebuie spălate și curățate după fiecare client. Patul de cosmetică trebuie să fie acoperit cu hârtie la rolă, ce va fi schimbată după fiecare client. Astfel, acesta nu va intra în contact cu un pat insalubru sau care a fost curățat superficial. 

Pentru aparatura cosmetică, atât cele destinate tratamentelor corporale unde există un contact direct între aparat și client dar și pentru cele faciale, nu se va trece cu vederea dezinfectarea acestora după fiecare utilizare în parte. Se recomandă folosirea unor produse dezinfectante pentru instrumentar, ce se bucură de proprietăți antibacteriene ridicate, distrugând până la 99% bacteriile, virușii și microbii. Noile norme sanitaro igienice în frizerii și saloanele de înfrumusețare trebuie implementate și respectate cu strictețe pentru o bună funcționare a acestora. 

Normele de sterilizare în saloanele de înfrumusețare se vor păstra și în anul 2021 pentru a susține eforturile tuturor în vederea eradicării pandemiei. 

Uniforma angajaților

curatenie-salon-cosmeticaSursa foto: https://pixabay.com/photos/makeup-spa-skin-skincare-massage-4912678/

Deși nu toate saloanele impun purtarea halatelor, pentru păstrarea unei igiene ca la carte a salonului este indicat ca toți angajații să poarte o uniformă ce se poate spăla la temperaturi ridicate cu detergent și eventual pe care se poate folosi și un înălbitor. Călcarea acestora ajută la distrugerea microbilor și a bacteriilor și, în plus, sporește încrederea clienților și ajută la păstrarea unei imagini curate și profesioniste a salonului respectiv. 

Baia

În orice unitate de înfrumusețare este obligatorie existența unei băi pentru personal dar și pentru clienți. Aceasta trebuie să fie curată, instalațiile să fie într-o condiție bună, să existe apă caldă și apă rece, să fie luminată și ventilată corespunzător. În cazul în care există o fereastră, aceasta trebuie deschisă ocazional. 

Baia trebuie prevăzută cu săpun, dezinfectant pentru mâini, cel mai bine dispuse în dispensere speciale pentru diminuarea unui contact direct. De asemenea, nu trebuie să lipseasca un dispenser cu prosoape de hârtie, ce se pot arunca după fiecare utilizare sau chiar un uscător de mâini profesional. 

Norme de igienă în salonul de manichiură  

igiena-salon-manichiuraSursa foto: https://pixabay.com/photos/people-hands-manicure-cuticle-2583493/

Toate instrumentele ce se vor folosi pentru realizarea manichiurii și pedichiurii unui client vor fi sterilizate în prealabil, atât la lampa UV cât și cu dezinfectat profesional pentru instrumentar. În caz de tăieturi sau accidentări, orice articol/obiect care intră în contact cu sângele clientului trebuie să fie steril, sigilat în prealabil și aruncat după utilizare, într-un recipient special. 

Unghiile artificiale se vor aplica doar pe unghiile sănătoase. De asemenea, angajata trebuie să se asigure că are mâinile curate și că nu prezintă răni deschise, acest criteriu aplicându-se și în cazul cosmeticienelor. 

După fiecare utilizare se va avea în vedere aruncarea și înlocuirea accesoriilor folosite precum burețeii, dischetele, cearceaful de unică folosință, botoșii, bonetele etc.


Ce fel de produse sunt recomandate pentru igienizarea în saloanele de frumusețe?


Noile norme de igienă în saloane sunt mult mai riguroase decât în trecut și trebuie luate în serios, la fel și utilizarea unor produse eficiente, de calitate superioară ce asigură rezultate foarte bune în lupta împotriva Sars-Cov-2 și a altor microbi și bacterii. De aceea, trebuie să te asiguri că ai tot ce îți trebuie pentru a asigura o curățenie temeinică:
  • Detergenți speciali pentru suprafețe
  • Detergenți pentru textile
  • Dezinfectanți profesionali pentru instrumentar
  • Săpunuri și dezinfectanți pentru mâini 
  • Covorașe antibacteriene
  • Prosoape de hârtie și role de hârtie pentru pat
  • Lavete
  • Raclete pentru geamuri, oglinzi și alte suprafețe din sticlă
  • Bureți
  • Mopuri

Personalul administrativ trebuie să folosească aceste produse în procesul de igienizare al salonului atât la începutul programului cât și la finalizarea acestuia și ori de câte ori este nevoie pe parcursul zilei. Se recomandă utilizarea unor produse biocide, aprobate de Ministerul Sănătății iar acestea vor fi folosite ținând cont de indicațiile producătorilor.

Asigură-ți în permanență clienții că se află pe mâini bune păstrând un nivel ridicat de igienă în locația ta. Folosește numai produse de calitate superioară pe care le poți găsi în gama IgienaPHS, unde îți punem la dispoziție  soluții profesionale de curățenie cât și pachete special concepute pentru nevoile tale. 

Surse: 
Categorii

Promoții






Alte articole


BRANDURI