Ce produse sunt necesare pentru curățenia clădirilor de birouri?
6086 Afisari
Sursa foto: Pexels.com
Cuprins:
- Reguli de igienă în birouri
- Curățenia clădirilor de birouri. Sfaturi practice
- Întreținerea birourilor. Cum și când trebuie să se facă curățenia
- 5 produse recomandate pentru curățenia clădirilor de birouri
- Cărucior de curățenie profesional Hercules
- Mașină de spălat pardoseala dură Taski Swingo 360
- Detergent pardoseli Jontec 300 Diversey
- Mop plat Vileda
- Racleta șters geamuri și spălător Lewi viceversa 35 cm
Regulile de igienă au fost înăsprite odată cu situația pandemică instaurată la nivel global. Pentru a putea chema angajații în siguranță din nou la birouri, companiile au fost obligate să respecte anumite reguli foarte stricte de igienizare a birourilor. Din momentul în care ajung la serviciu și până când pleacă, este necesar ca angajații să se simtă în siguranță iar starea lor de sănătate nu trebuie să fie supusă nici celui mai mic risc.
Îmbolnăvirea angajaților atrage după sine o mulțime de neplăceri pentru angajator și pierderi pentru companii în general din cauza unei productivități reduse, al unui absenteism ridicat și a unor concedii medicale ce trebuie plătite.
Află din ghidul de față cum ar trebui făcută curățenia birourilor și ce reguli trebuie respectate în continuare la interior pentru a avea un spațiu sănătos, potrivit pentru desfășurarea activității profesionale!
Reguli de igienă în birouri
Pentru ca angajații dar și angajatorii să poată munci în perfectă siguranță, întreținerea birourilor trebuie să fie riguroasă. Un birou curat este un loc în care zi de zi praful este îndepărtat și suprafețele sunt în permanență dezinfectate. Însă, pentru a evita o îmbolnăvire în rândul oamenilor, este bine să se țină cont de recomandările autorităților:
- Birourile trebuie să fie aerisite zilnic;
- Să se păstreze o distanță între persoanele aflate în același birou;
- Să se poarte masca de protecție corect, în permanență, în afara locului de luat masa sau a cantinei;
- Să existe stații de dezinfectare la fiecare intrare din clădire;
- Să existe dezinfectanți pentru mâini în fiecare birou, la baie și bucătărie;
- Să se respecte regulile de igienă personală, precum spălarea mâinilor;
- Curățenia în birouri să fie făcută zilnic;
- Spațiile comune să fie spălate și dezinfectate de mai multe ori pe zi.
Curățenia clădirilor de birouri. Sfaturi practice
Sursa foto: Pexels.com
Întreținerea birourilor este extrem de importantă pentru buna funcționare a lucrurilor, fiind recomandate o serie de verificări periodice atât la sistemele de încălzire, la structura clădirii, la igienizarea liftului, curățarea geamurilor și la tot ce ține de aspectele administrative.
La acest capitol intră și curățenia spațiilor de birouri ce trebuie să fie realizată cu multă atenție și folosind numai produse de curățenie profesionale. Deși este o sarcină ce trebuie realizată zilnic, uneori este indicat să revenim la elementele de bază ale acesteia pentru a ne asigura că anumiți pași nu sunt ignorați sau trecuți cu vederea.
Clădirile de birouri pot fi destul de dificil de întreținut dacă nu există suficient personal responsabil cu igienizarea sau nu sunt folosite produse de curățenie profesionale ce au o eficiență ridicată, acționând cu rapiditate asupra murdăriei.
- Stabilirea unui program strict de curățenie. În afara momentelor în care apar anumite situații deosebite și este nevoie de o intervenție urgentă asupra curățeniei, pentru menținerea de zi cu zi este bine să existe niște reguli stricte, scrise, sub forma unui ghid, pe care orice angajat îl poate consulta ori de câte ori dorește. Astfel, toate task-urile sunt bifate și fiecare știe ce are de făcut.
- Dezinfectarea suprafețelor. Este recomandat ca zonelor comune dintr-o clădire de birouri să li se acorde o atenție specială. Mânerele ușilor, balustradele, butoanele lifturilor, recepția, cantina sunt zone atinse de foarte multe persoane ce au o încărcătură bacteriană ridicată. Dezinfectarea acestora cu dezinfectanți pentru suprafețe este esențială, chiar de mai multe ori pe zi.
- Dezinfectanți de mâini pentru toți angajații. Atât la baie cât și în spațiile comune dar și în fiecare birou trebuie să existe stații pentru dezinfectare sau dezinfectanți profesionali de mâini. Astfel, te asiguri că toți angajații sunt protejați în fața contaminării cu Sars-Cov-2. Pe lângă acesta, de la baie nu trebuie să lipsească săpunul lichid, eventual cu dispenser de săpun automat și consumabile de hârtie.
Întreținerea birourilor. Cum și când trebuie să se facă curățenia
Cu toții ne dorim un birou curat la care putem lucra cu spor și unde ne putem simți în siguranță. Însă nu este deloc plăcut atunci când suntem în mijlocul unei întâlniri sau încercăm să rezolvăm un task important să fim deranjați de personalul responsabil cu igienizarea birourilor. De aceea, este recomandat ca aceasta să aibă loc înainte sau după venirea angajaților și începerea programului de lucru.
Iată care sunt aspectele de care trebuie să țină cont personalul administrativ atunci când face curățenie în birouri:
- Dacă biroul este ocupat este indicat să întrebe dacă poate intra iar dacă angajatul vorbește la telefon nu ar trebui întrerupt. Dacă nu se poate face curățenia în acel moment, cel mai potrivit este să se revină imediat ce spațiul este gol sau ședința s-a încheiat.
- Deși mulți angajați pot fi mai dezordonați, sub nicio formă nu trebuie să le fie aruncate hârtiile de pe birou. Aranjarea lucrurilor pe birou este o sarcină directă a ocupantului. Astfel el știe mai bine ce anume trebuie aruncat și ce nu, evitându-se astfel rătăcirea unor documente importante.
- Indiferent de momentul în care se realizează curățenia clădirilor birourilor, sub nicio formă nu vor fi scoase din priză laptopurile, calculatoarele, imprimantele și alte aparate pentru a fi șterse de praf. Se va curăța pe lângă acestea, atât cât permite spațiul.
- Pentru a putea dezinfecta fiecare suprafață corespunzător este esențial ca, mai întâi, să se îndepărteze praful și mizeria vizibilă de pe birou, tastatură, rafturi și nu numai.
- Golirea coșurilor de gunoi trebuie făcută zilnic, sau ori de câte ori situația o impune. Este esențial ca fiecare coș de gunoi să fie amplasat exact în locul în care era pus.
5 produse recomandate pentru curățenia clădirilor de birouri
Pentru menținerea curățeniei birourilor este nevoie de angajați dedicați și responsabili dar și de produse de curățenie de calitate, ce îi ajută pe aceștia să întrețină birourile ușor, fără efort. Iată care sunt recomandările noastre în materie de produse de curățenie:
Cărucior de curățenie profesional Hercules
Curățenia clădirilor de birouri poate fi mult simplificată cu ajutorul unui cărucior profesional. Este ușor de manevrat fiind prevăzut cu roți, găleată pentru mop, suport pentru soluții de igienizare, detergenți profesionali și chiar cu sac pentru colectarea gunoiului.
Mașină de spălat pardoseala dură Taski Swingo 360
Cum unele clădiri de birouri au dimensiuni impresionante, spațiile comune pot fi curățate cu ajutorul unei mașini de spălat pardoseala dură. Acestea sunt eficiente, curățând podelele cu rapiditate. Aceasta are o înălțime redusă și un mâner pliabil ce permite ocolirea obstacolelor și poate ajunge pe sub piesele de mobilier. Este prevăzută cu perie ce poate curăța cu succes marginile și pe la colțuri.
Detergent pardoseli Jontec 300 Diversey
Pentru spălarea manuală sau automată a pardoselilor, detergentul Jontec 300 este potrivit. Acesta este un detergent neutru, ideal pentru curățarea pardoselilor acoperite de emulsie. Acesta încorporează tehnologia ONT de dezodorizare, are o spumare redusă și acționează cu rapiditate.
Mop plat Vileda
În locurile cu dimensiuni reduse unde mașina de spălat pardoseala nu poate acționa, se va folosi mopul. Acesta trebuie să fie eficient și să colecteze cu eficiență apa pentru a favoriza o uscare rapidă a podelelor, mai ales în spațiile în care traficul este unul ridicat.
Mopul plat Vileda Ultra Speed este realizat din mai multe tipuri de materiale și este ușor de utilizat chiar și pe podelele neregulate. Acesta se poate achiziționa în funcție de codurile de culori.
Racleta șters geamuri și spălător Lewi vice-versa 35 cm
Curățenia clădirilor de birouri nu ar fi completă fără geamuri impecabile. De aceea, recomandăm o racletă Lehmann cu spălător inclus pentru rezultate rapide. Aceasta aderă la suprafața vitrată foarte bine și i se poate atașa un mâner ergonomic pentru a putea ajunge și în zonele situate la înălțime, greu accesibile.
Întreținerea birourilor și punerea la dispoziția angajaților a unui mediu de lucru sănătos ar trebui să fie un aspect care să rămână în permanență pe agenda angajatorilor. Astfel, salariații vor aprecia mai mult locul de muncă iar absenteismul ar putea fi redus.
Ultima actualizare:
In aceeasi categorie
- De ce să alegi un aspirator cu filtru HEPA? Avantaje și recomandari
- Dozatoare pentru cosmetice hoteliere: Soluția inteligentă pentru reducerea plasticului în hoteluri
- 5 erori comune în gestionarea deșeurilor la locul de muncă și cum să le eviți
- Practici de CSR pe care orice companie de curățenie ar trebui să le adopte
- Cum să cureți corect suprafețele din sticlă fără a lăsa urme sau pete?
Articole similare
- Produse profesionale pentru amenajarea și întreținerea unei clădiri de birouri
- De ce echipamente ai nevoie pentru a-ți deschide o firmă de curățenie
- Covoare dezinfectante pentru o igienă corespunzătoare la locul de muncă
- Ghid pentru deschiderea unui restaurant: De ce autorizații ai nevoie și pași de urmat
- Cum să începi o afacere de curățare a geamurilor: Etape, reguli și consumabile necesare