Curățenia în hotel: Ghidul complet de la A la Z pentru hotelieri
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflați mai multe Am ințeles

Curățenia în hotel: Ghidul complet de la A la Z pentru hotelieri

Joi, 20 Mai 2021
menajera_curatenie_hotelSursa foto: https://images.pexels.com/photos/6466480/pexels-photo-6466480.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260

Orice unitate de cazare are responsabilitatea de a le asigura clienților săi condiții de înaltă calitate în ceea ce privește curățenia și igiena. Un aspect impecabil nu înseamnă doar o reputație excelentă a hotelului și recenzii pozitive din partea oaspeților, ci este important și pentru sănătatea acestora. Indiferent de numărul de stele și de confortul oferit, curățenia în hotel reprezintă principalul criteriu pe care se vor baza clienții pentru formarea impresiei generale. Totuși, cei care activează în industria ospitalității trebuie să știe că igiena nu ține doar de schimbarea lenjeriei de pat sau înlocuirea prosoapelor murdare, ci trebuie să vizeze anumite procese specifice care sporesc gradul de satisfacție al clienților.


De ce este atât de importantă curățenia în hotel?

La fel ca în orice alt business, imaginea unui hotel se construiește în timp, însă poate fi pierdută foarte ușor. În prezent, tehnologia le permite oamenilor să afle foarte ușor detalii cu privire la experiențele clienților în unitățile de cazare și să-și spună la rândul lor propria opinia. Câteva recenzii negative cu privire la curățenia din hotel pot avea un impact deosebit asupra tuturor celor care caută foarte multe informații despre respectarea și depășirea standardelor de igienă. Astfel spus, curățenia hotelului asigură un confort ridicat și este foarte importantă pentru activitatea unității în sine și creșterea numărului de clienți.

Condițiile de igienă trebuie să îndeplinească sau chiar să depășească așteptările turiștilor, însă nu trebuie pierdut din vedere nici faptul că hotelul trebuie să respecte și anumite reglementări legale cu privire la igienă.


Frecvența curățeniei în hotel

Spre deosebire de alte tipuri de spații destinate publicului larg, curățenia în hotel trebuie efectuată mult mai des, în fiecare zonă a hotelului.


La recepție, pe holuri și coridoare

Aceste zone sunt foarte frecventate, așa că trebuie să fie curate încă de la primele ore ale zilei. Prima interacțiune a unui turist este cu recepția hotelului, de aceea trebuie să fie igienizată, mai ales în contextul pandemiei de coronavirus. Astfel, zilnic trebuie curățat biroul, aparatura electronică, scaunele, pardoseala, blatul, coridoarele și ușile de la intrare. Din dotarea hotelului nu ar trebui să lipsească covoarele antibacteriene, amplasate la intrare, dar nici alte produse de igienă pentru clienți, așa cum sunt dozatoarele cu soluții dezinfectante.


În zona de servit masa

După recepție și holuri, restaurantul hotelului este al doilea cel mai frecventat loc din unitate. Aici totul trebuie să fie impecabil în fiecare moment, de la piesele de mobilier și veselă până la geamuri, obiecte de decor, tavan sau pereți. Curățenia trebuie realizată în această zonă când nu sunt clienți, folosind dezinfectanți pentru suprafețe care să asigure un mediu curat, lipsit de bacterii, viruși ori microbi. De regulă, personalul trebuie să mențină constant mesele și podeaua curate.


În camerele din hotel

Din momentul în care va deschide ușa camerei, orice oaspete va lua în considerare aspectul acesteia, așa că nu trebuie să existe urme de praf și murdărie. În general, curățenia în camera de hotel se face după plecare fiecărui client.
spalat chiuvetaSursa foto: https://images.pexels.com/photos/4239114/pexels-photo-4239114.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260

În cazul sejururilor mai lungi, lenjeria se schimbă o dată la 2-4 zile, dar se face o curățenie în fiecare zi, fără a deranja oaspeții. Este important să se igienizeze baia și să se curețe pardoseala, iar pentru a crea o atmosferă mai primitoare se pot utiliza și odorizante profesionale de cameră.


În bucătăria hotelului

Dacă vorbim de un hotel cu restaurant, atunci o atenție deosebită trebuie acordată bucătăriei. În zona de gătit, curățenia joacă un rol esențial pentru că sunt în joc reputația hotelului și siguranța clienților. În fiecare zi trebuie să fie curățate echipamentele, aparatele, vesela, chiuvetele și toate suprafețele folosite la gătit, pentru a împiedica apariția bacteriilor și microbilor ce pot contamina preparatele culinare. Este util ca în această zonă să existe dispensere de prosoape, mai multe coșuri de gunoi pentru interior și să se utilizeze anumite produse de curățenie doar în acest loc, de pildă mopuri, mături și fărașe care nu se mai folosesc și în altă parte pentru curățenia din hotel.


La saună, piscină și sala de sport

Pentru un sejur cât mai confortabil și facilități moderne, multe hoteluri aleg să le ofere clienților diferite tipuri de activități la saună, piscină interioară sau sală de sport. Igiena din aceste spații trebuie menținută la cote înalte, mai ales că zonele sunt frecventate de foarte multe persoane. La sala de sport, aparatele trebuie dezinfectate după fiecare utilizare, în timp ce și la saună e necesar să fie efectuată o igienizare după fiecare client. Apa din piscină trebuie tratată și schimbată periodic, pentru aspirarea particulelor solide de pe pereții acesteia se folosește un aspirator cu perie, iar marginile și bordurile se curăță zilnic, dacă piscina este folosită.


Igienizarea ascensoarelor

La fel ca și în cazul holurilor și coridoarelor, lifturile sunt și ele utilizate în fiecare zi de mulți oameni, așa că e necesar să fie curățate constant, de preferat dimineața devreme când clienții nu au nevoie să le utilizeze.


Echipamente necesare pentru curățenia în hotel

Pentru curățarea profesională a unei camere de hotel, dar și a întregii unități, personalul are nevoie de mai multe echipamente și produse adecvate. În acest fel, pot fi duse la bun sfârșit toate activitățile zilnice, fără să se piardă timp prețios și mai ales, pentru obținerea unor rezultate excelente. Iată ce nu ar trebui să lipsească din dotarea oricărui hotel:


Cărucior de menaj

Personalul pentru curățenie va avea nevoie de asemenea cărucioare hoteliere deoarece este necesar să aibă acces la foarte multe produse hoteliere, detergenți și soluții pentru curățenia în hotel. Cu ajutorul unui cărucior special pot muta totul cu ușurință și au posibilitatea de a-și ține lucrurile în ordine.


Aspirator

Este echipamentul cheie din orice mediu public sau rezidențial, așa că nu trebuie să lipsească din niciun hotel. Sunt indicate aspiratoare profesionale de lichid și praf, care răspund chiar și celor mai exigente criterii de calitate pentru că oferă o eficiență ridicată, se manevrează cu ușurință și simplifică întregul proces de curățenie. În cazul în care trebuie curățate covoare și tapițerii se pot folosi aspiratoare cu injecție și extracție, iar dacă există și zone generoase cu suprafețe dure, atunci sunt indicate mașinile de curățat și aspirat.


Accesorii pentru curățenie

Căruciorul de menaj al personalului trebuie echipat cu o mulțime de produse necesare pentru curățenia în hotel. Este vorba despre mopuri, mături și fărașe profesionale, ustensile de spălat geamurile, diverse tipuri de perii, găleți de plastic, raclete de pardoseală, mănuși și bureți, lavete speciale pentru diferite suprafețe, dar și pulverizatoare profesionale pentru dozarea soluțiilor de curățenie și a detergenților.


Soluții profesionale recomandate pentru curățenia în hotel

Într-o unitate de cazare, în afara materialelor textile care se pot curăța la spălătoria proprie sau în afara locației, restul suprafețelor trebuie igienizate în interior. Prin urmare, de la pardoseli, ferestre sau obiecte de mobilier și până la decorațiuni, veselă ori aparatură electronică și electrocasnică, pentru toate sunt necesare soluții de curățare profesionale.
racleta_spalat_geamuriSursa foto: https://images.pexels.com/photos/4239147/pexels-photo-4239147.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260

Iar pentru ca igiena să fie menținută la standarde înalte sunt necesare produse hoteliere dedicate, care să respecte normele în vigoare și să nu pună în pericol sănătatea clienților sau a personalului. Astfel, sunt necesare pentru curățenia în hotel:


Soluții abrazive

Ideale pentru a elimina depunerile relativ groase de murdărie, acestea se prezintă sub formă de pulberi sau lichide. Ele reduc frecarea agresivă dată de abraziune deoarece în compoziția lor se găsesc o varietate de ingrediente, cum ar fi mici particule de minerale, fibre de oțel, cupru sau nailon ori chiar particule de metal încastrate într-o matrice de plastic solid. Anumiți detergenți speciali sau detergenți pentru grupuri sanitare pot intra în categoria substanțelor abrazive, fiind ideali pentru acționare locală.


Soluții non-abrazive

La fel ca și cele abrazive, se găsesc sub formă de pulbere sau lichide. Pot fi diluate ori folosite ca atare pentru un efect mai intens și se utilizează pentru suprafețele mari – pereți, blaturi de lemn, pardoseli, etc., acolo unde murdăria nu este uniformă și foarte evidentă. De pildă, detergenții de pardoseală profesionali sunt soluții non-abrazive. Principalele ingrediente din aceste soluții sunt surfactanții, ușor de remarcat prin apariția spumei în soluțiile cu apă, dar pot avea în compoziția lor și amoniac, uleiuri vegetale ori solvenți organici precum etanol sau isopropanol.


Soluții speciale

Acestea au un spectru de utilizări mai restrâns și sunt concepute pentru suprafețe specifice. Poate fi vorba, de exemplu, despre detergenți pentru covoare, mochete și tapițerii sau detergenți de mobilă și suprafețe din lemn. Practic, soluțiile speciale pun accent pe anumite caracteristici și au rezultate mai multe decât cele universale, protejând în același timp suprafețele respective. Cele mai importante sunt:
  • Dezinfectanții – sunt disponibile mai multe tipuri de dezinfectanți care au rolul de a ține microbii și bacteriile la distanță, de pe orice suprafață, după ce aceasta a fost curățată.
  • DetergențIi de geamuri și suprafețe vitrate – soluțiile pentru curățat geamuri acționează fără să lase urme inestetice sau murdărie, ele conțin agenți tensioactivi care descompun murdărie, solvenți care dizolvă petele uleioase și apă pentru preluarea substanțelor rezultate.
  • Înălbitorii – folosiți pentru îndepărtarea petelor de pe țesături, dar și de pe suprafețe mai compacte, aceștia au totodată și proprietăți antimicrobiene. Un înălbitor poate fi folosit cu succes și ca dezinfectant împotriva bacteriilor, ciupercilor, virușilor și mucegaiului.
  • Soluții pentru calcar – atunci când rămân urme inestetice din cauza durității apei sunt necesare substanțe care conțin acizi (acid citric, oxalic, hidroxiacetic, sulfamic) pentru dizolvarea mineralelor, calcarului și ruginii. Sunt indispensabile pentru curățenia în hotel, în special pentru întreținerea grupurilor sanitare.
  • Produse pentru desfundat țevi – sunt necesare pentru orice hotel, din motive lesne de înțeles. Obturarea instalațiilor de evacuare a apelor uzate poate fi cauzată de grăsimi ori combinarea mai multor substanțe organica precum pastă de dinți, săpun, șampon, etc. Un detergent pentru desfundarea țevilor degajă căldură prin amestecul cu apă și descompune murdăria de pe țevi.

Noi, la Igiena PHS, ne susținem partenerii din industria ospitalității și venim în întâmpinarea lor cu produsele potrivite pentru curățenia în hotel. Succesul oricărei unități de cazare depinde de impresia pe care o lasă clienților săi, iar cum igiena este factorul principal al unei șederi confortabile, nu trebuie permisă nicio abatere de la standardele de curățenie.

 
Categorii

Promoții






Alte articole


BRANDURI